Trudno oczekiwać, że sprzedaż online w pewnym momencie całkowicie zastąpi tradycyjny handel. Jak na dłoni widać jednak, że z każdym dniem przybywa nowych sklepów internetowych. I nawet nie ma co próbować wskazywać produktu, którego w dzisiejszych czasach nie da się już zamówić online. Ale to tylko jedna strona medalu. Druga jest związana z zarządzaniem działalnością gospodarczą, która oferuje swoje towary w sieci. Jak to zorganizować od strony technicznej, aby w ogóle dać sobie szansę na odniesienie sukcesu?
Oprogramowanie dla e-sklepu
Jedną z kluczowych decyzji, które przedsiębiorca podejmuje przy zakładaniu sklepu internetowego, jest wybór odpowiedniego oprogramowania. Na rynku znajdziemy co najmniej kilka takich rozwiązań informatycznych. Jednym z liderów tego segmentu jest zaś polska platforma internetowa Shoper. Co wyróżnia wspomniane rozwiązanie dla e-sklepu? Przede wszystkim jego kompleksowość.
Przy wyborze Shoper zyskujemy nie tylko oprogramowanie do zarządzania sprzedażą online – asortymentem, przesyłkami, klientami, programem lojalnościowym i promocjami… Polska platforma internetowa to także cały arsenał przydatnych narzędzi i m.in. możliwość szybkiego zarejestrowania domeny, wgrania certyfikatu SSL, dodania regulaminu i skonfigurowania szablonu graficznego. Ponadto, w dowolnym momencie możemy uruchomić Shoper Płatności, czyli bezpieczne transakcje online.
To zresztą nie wszystko… Użytkownicy Shoper zyskują również dostęp do bogatej oferty aplikacji dla sklepów internetowych. W Appstore tej platformy znajdziemy zarówno proste narzędzia, jak i rozwiązania dla najbardziej rozbudowanych sklepów internetowych, np. opcję zintegrowania oprogramowania Shoper z popularnymi programami sprzedażowymi i sprzedażowo-magazynowymi (np. Subiekt, PC-Market, WF Mag, Navireo).
Urządzenie fiskalne do sprzedaży online – kasa czy drukarka?
Jaki typ urządzenia fiskalnego sprawdzi się najlepiej w sklepie internetowym? Wiele zależy od wielkości działalności gospodarczej i tego, w jak dużym stopniu zależy nam na zintegrowaniu całego systemu sprzedaży. W mniejszych e-sklepach, które realizują maksymalnie kilka zamówień dziennie (albo mniej), często wystarczająca okaże się nawet najprostsza kasa rejestrująca. Jeżeli jednak mamy większy asortyment i dodatkowo zależy nam na zautomatyzowaniu wymiany danych na linii urządzenie fiskalne – program sprzedażowy – oprogramowanie dla e-sklepu, jedynym rozsądnym wyborem będzie drukarka rejestrująca.
Urządzenia auto id – do czego się przydają?
Urządzenia auto id są niekiedy pomijane przy omawianiu rozwiązań dla sklepów internetowych. A w praktyce okazują się absolutnie niezbędne. No chyba, że chcemy ręcznie wprowadzać do systemu dostawę kilkudziesięciu czy nawet kilkuset produktów. Ale to raczej nic przyjemnego…
Wracając jednak do tematu, przy wdrażaniu całego rozwiązania do zarządzania e-sklepem zawsze warto pamiętać o odpowiednim czytniku kodów kreskowych. A jeśli firma posiada duży magazyn i to właśnie z niego realizuje większość zamówień ze sklepu internetowego, dobrym rozwiązaniem okaże się kolektor danych. Co więcej, do urządzeń auto id zaliczamy drukarki etykiet. To one pozwalają m.in. na wystawianie wydruków z kodami kreskowymi.
Kilka słów o działaniach e-marketingowych
Marketing internetowy ma w sumie niewiele wspólnego z tematyką naszego bloga 😉 Na koniec warto jednak podkreślić, że działania tego typu wywierają ogromny wpływ na wyniki sprzedaży w każdym e-sklepie. I nie chodzi tu wyłącznie o przeznaczanie mniejszego bądź większego budżetu na reklamę w sieci. Takie kwestie też oczywiście mają znaczenie i często są po prostu opłacalne (chyba że zrobimy to źle 😉). Ale dużo można ugrać już samą, nazwijmy to umownie, pracą u podstaw.
Wśród działań e-marketingowych, które mają korzystny wpływ na sprzedaż online, warto wspomnieć o dobrze zdefiniowanym asortymencie (opisy i zdjęcia), zoptymalizowanej witrynie, prowadzonym systematycznie blogu firmowym czy wysyłanym regularnie newsletterze. Co ciekawe, takie rozwiązania oferuje omówione wcześniej oprogramowanie dla sklepu internetowego. Tak, za pośrednictwem platformy Shoper da się m.in. uruchomić blog firmowy. A jakie treści będziemy tam umieszczać, to już zależy tylko od nas (czy może bardziej – od naszych klientów 😉).
Trzeba przyznać, że wygląda to wszystko ciekawie i obiecująco 😉 przydałoby sie jednak więcej opinii użytkowników, ale o te chyba może być trudniej? 😉