Program wsparcia dla krajowych przedsiębiorców, który jest nadzorowany przez fundację Polska Bezgotówkowa, wystartował oficjalnie na początku 2018 roku. Głównym zadaniem tej akcji jest popularyzowanie płatności dokonywanych za pomocą karty lub telefonu. Uczestnicy Polski Bezgotówkowej mogą bowiem wdrażać w swoich firmach terminale i nie ponosić kosztów związanych z ich eksploatacją przez okres 12 miesięcy. Warto więc przedstawić bliżej zasady tego programu.
Terminale bez opłat przez 12 miesięcy
Ostatnimi czasy można zauważyć, że coraz szersze grono polskich przedsiębiorców decyduje się na wdrażanie terminali do kart płatniczych. Nadal jednak w wielu placówkach handlowych i usługowych można sfinalizować transakcję wyłącznie przy użyciu gotówki. Program Polska Bezgotówkowa ma zdecydowanie poprawić tę sytuację. Okazuje się, że przedsiębiorcy, którzy wezmą udział w tej akcji, będą mogli liczyć na refundację kosztów związanych z wdrożeniem terminala płatniczego i obsługą takiego urządzenia przez okres 12 miesięcy. Wszystko za sprawą tego, że przy stworzeniu programu Polska Bezgotówkowa brali udział zarówno agenci rozliczeniowy, jak i Związek Banków Polskich czy Ministerstwo Przedsiębiorczości i technologii. Jest to więc oficjalna i w pełni bezpieczna inicjatywa wsparcia dla przedsiębiorców.
Nie więcej niż 5 placówek
Jakie wymogi trzeba spełnić, aby otrzymać wsparcie z programu Polska Bezgotówkowa? Ta akcja jest skierowana do firm, które posiadają maksymalnie 5 punktów handlowych bądź usługowych. Ponadto, przystępując do programu, przedsiębiorca zobowiązuje się do oznakowania swoich placówek logo akcji oraz organizacji płatniczych. Wymogów jest zresztą znacznie więcej. Warto je wszystkie sprawdzić na oficjalnie stronie internetowej programu. Ważne okazuje się m.in. to, że refundację kosztów mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy przez ostatnich 12 miesięcy nie korzystali z terminali do kart płatniczych.
Dlaczego warto przyjmować e-płatności?
Nie bez powodu przedsiębiorcy zaczynają się przekonywać do wdrażania terminali płatniczych. Pomijając nawet program Polska Bezgotówkowa, posiadanie takiego urządzenia wynika często z oczekiwań konsumentów. Klienci po prostu coraz rzadziej mają przy sobie większą ilość gotówki. Zamiast tego wolą płacić za towary lub usługi przy użyciu karty bądź telefonu. Ponadto, korzystanie z terminala płatniczego pozwala często na rozszerzenie asortymentu firmy. Przy użyciu takiego urządzenia można m.in. przyjmować płatności za rachunki czy sprzedawać doładowania do telefonów komórkowych.
coraz wiecej slysze o tym programie trzeba sie mu przyjrzec blizej