Urządzenia fiskalne potrafią w znacznym stopniu usprawnić handel lub świadczenie usług. Ale nie zawsze mogą uzyskać te rezultaty w pojedynkę. W niejednym przedsiębiorstwie potrzebują do pomocy różnych urządzeń peryferyjnych, takich jak np. waga elektroniczna czy skaner kodów kreskowych. Jednak wśród tego typu technologii istnieją rozwiązania bardziej uniwersalne, sprawdzające się w większości branż. Dotyczy to chociażby terminali płatniczych – i to przynajmniej z 3 powodów.
Po pierwsze – przyszłe regulacje prawne i techniczne
Rozmowę na temat zasadności zakupu i użytkowania terminala płatniczego warto zacząć od tego, co jest szczególnie ważne oraz dotyczy (niedalekiej) przyszłości branży fiskalnej. Mowa tu konkretnie o Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów, związanym z kryteriami i warunkami technicznymi, jakie będą musiały spełniać urządzenia rejestrujące (ma ono wejść w życie w styczniu 2018 roku).
Prace nad nim wynikają z zamiaru wprowadzenia nowoczesnego systemu fiskalizacji, opartego na komunikacji internetowej urządzeń rejestrujących z Centralnym Repozytorium Kas. Oznacza to, że wszystkie dane o rejestrowanym obrocie w przedsiębiorstwach będą regularnie i automatycznie transmitowane do serwerów Ministerstwa Finansów (w celu jeszcze dokładniejszej kontroli ściągalności podatków, a co za tym idzie – skuteczniejszej walki z szarą strefą). Ale to nie wszystko. Urządzenia nowej generacji, czyli kasy fiskalne online, mają umożliwiać emitowanie elektronicznych paragonów dla klientów oraz standardową współpracę z terminalami płatniczymi. Ostatnia z wymienionych kwestii z pewnością przyczyni się do jeszcze większej popularności transakcji bezgotówkowych w polskich punktach handlowo-usługowych.
Po drugie – to co wygodne, staje się coraz popularniejsze
Rozmaite branże i działalności gospodarcze posiadają własny charakter, a co za tym idzie – indywidualne oczekiwania biznesowe. Dlatego nierzadko potrzebują odmiennych rozwiązań technologicznych, o czym świadczy bogaty wybór urządzeń fiskalnych i peryferyjnych. Jednak to, co łączy wszystkie przedsiębiorstwa, to prosty, wręcz trywialny fakt – konieczność zapłaty. Jeśli więc jakaś technologia sprzedaży usprawnia ten konkretny aspekt transakcji, siłą rzeczy musi zyskać wymiar uniwersalny.
I tak właśnie jest ze wspomnianymi terminalami, umożliwiającymi płatność elektroniczną, przy użyciu karty, bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej, konkretniej ilości gotówki. Rozwiązanie to zapewnia nie tylko prostszy i przyspieszony sposób realizacji zakupu, ale również bezpieczeństwo transakcji. W rezultacie, daje komfort, który konsumenci dostrzegają i doceniają. Nic więc dziwnego, że brak terminalu płatniczego w firmach zajmujących się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług na rzecz klientów indywidualnych należy już raczej do rzadkości.
Po trzecie – wiele funkcji i szerokie zastosowanie
Terminal płatniczy jest praktycznym i popularnym urządzeniem peryferyjnym nie tylko dlatego, że pozwala np. szybko i łatwo zapłacić za kilka artykułów w sklepie spożywczym. W rzeczywistości, zastosowanie tego urządzenia jest znacznie szersze. Dzięki wspomnianej technologii klient może uzyskać doładowania GSM (związane z najpopularniejszymi operatorami sieci), zmienić plan funkcjonującej taryfy czy po prostu kupić telefon, wraz z akcesoriami. Terminale płatnicze pozwalają na opłacanie rachunków za gaz, prąd lub wodę, a także biletów na wydarzenia sportowe, kuponów loteryjnych czy nawet kodów dotyczących gier komputerowych.
Jednocześnie obsługują różnego rodzaju karty (MasterCard, VISA, Maestro) i charakteryzują się odmiennymi rozwiązaniami technologicznymi (np. wyświetlacz może emitować obraz w kolorze, zaś całe urządzenie występuje w wersji przewodowej lub bezprzewodowej). Tu zamówisz terminal płatniczy w Warszawie, którego specyfika jest w stanie nie tylko dokładnie odpowiadać na potrzeby przedsiębiorstwa, ale również poszerzyć ofertę usług danej firmy.
Na szczęście ja już posiadam i korzystam od dłuższego czasu 😉