Sprawdzarka cen, czyli technologia auto id dla Ciebie i klientów Twojego sklepu

Sprawdzarki cen dla sklepu

Po sprawdzarki cen sięgają przeważnie właściciele różnej wielkości placówek handlowych – zarówno dużych i średnich sklepów, jak i nawet małych punktów stacjonarnych. W każdej działalności tego typu weryfikator pozwala bowiem na poprawienie komunikacji z klientami firmy. Wynika to z tego, że w dzisiejszych czasach funkcjonalność takich urządzeń nie ogranicza się tylko do sprawdzania cen. Produkowane współcześnie weryfikatory zapewniają też np. wyświetlanie dodatkowych informacji dla klientów czy wręcz prezentowanie całych katalogów z produktami.

Jak działa takie urządzenie dla firmy?

Sprawdzarka cen to jedno z urządzeń auto id, jakie można wdrożyć w placówce handlowej. Działanie takiej technologii sprzedaży polega więc m.in. na odczytywaniu kodów kreskowych, które znajdują się na produktach. W ten sposób weryfikator może zidentyfikować konkretny towar i następnie wyświetlić informację na temat jego ceny. Współcześnie jednak wspomniana funkcjonalność to tylko jedno z rozwiązań, jakie oferują sprawdzarki dostępne na polskim rynku.

W przypadku nowszych modeli standardem powoli staje się kolorowy ekran dotykowy. Dzięki takiemu panelowi weryfikator cen staje się dodatkowo interaktywnym urządzeniem multimedialnym, które pozwala na wyświetlanie różnego rodzaju komunikatów, m.in. treści reklamowych. A za pośrednictwem najbardziej zaawansowanych modeli można nawet zapewnić klientom przeglądanie całych katalogów produktów lub łatwe nawiązanie kontaktu z personelem sklepu (za pomocą rozwiązania typu Push-to-Talk).

Połączenie weryfikatora cen z systemem sprzedaży

Weryfikator cen nie będzie nigdy funkcjonował w przedsiębiorstwie całkowicie samodzielnie. W zdecydowanej większości przypadków takie urządzenie auto id musi współpracować z innymi elementami rozwiązania systemowego – z firmowym komputerem oraz zainstalowanym na nim oprogramowaniem sprzedażowym. Wybór sposobu łączności weryfikatora cen zależy zaś od obsługiwanych przez niego interfejsów komunikacyjnych. A modele dostępne na polskim rynku oferują wysyłanie i odbieranie danych w kilku różnych standardach. Bez problemu znajdziemy sprawdzarki wyposażone w złącza przewodowe, np. Ethernet i USB, jak i urządzenia obsługujące komunikację bezprzewodową przez Wi-Fi albo Bluetooth.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze sprawdzarki dla sklepu?

Wybór sprawdzarki cen, podobnie jak każdego innego urządzenia dla firmy, to bez wątpienia odpowiedzialna decyzja. A na co konkretnie zwrócić uwagę, poza wspomnianymi już wcześniej funkcjami multimedialnymi, odczytem kodów i interfejsami komunikacyjnymi? W przypadku weryfikatora duże znaczenie będzie miała konstrukcja urządzenia (gabaryty) oraz jego wytrzymałość. Sprawdzarkę trzeba przecież przymocować na stałe w wybranym miejscu i nie powinna ona przekraczać dostępnej powierzchni. Ponadto, urządzenie będzie na co dzień użytkowane przez klientów, więc istotna jest zarówno jego wydajność, jak i odporność na intensywną eksploatację. Dotyczy to w szczególności placówek handlowych o dużym natężeniu ruchu.

1 Komentarz

  1. Łukasz

    Moja działalność nie potrzebuje tego typu technologii, ale nawet jako konsument doceniam funkcjonalność i prostotę obsługi sprawdzarek cen w punktach handlowych. W przypadku odpowiednich branż i przedsiębiorstw – zdecydowanie jest to rozwiązanie godne uwagi.

Skomentuj Łukasz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA: *